Tanks – Unboxing Tiger Tank Expansion ENG

Jakiś czas temu w ramach nowej fali wyszedł „pustynny” Tygrys do gry Tanks. Blister z czołgiem sporo różni się od swojego europejskiego kuzyna. Przede wszystkim nie jest pokryty antymagnetyczną pastą Zimmerit, nad którą rozpisałem się w poprzednim wpisie.

Oczywiście zupełnie inne są też karty znajdujące się w zestawie. Zerknijmy więc na blister. Zamiast kolorowego obrazka mamy zdjęcie pomalowanego modelu na tle makiety. Niektórzy tak lubią, ja jednak wolę grafiki.

Tiger pustynia (3)

Wypraski i instrukcja składania jak zawsze widoczne przez plastik blistera. What you see is what you get 😉

Tiger pustynia (1)

W środku ładne ramki z plastikowym tygryskiem bez zimmeritu. Podejrzewam, że z modelarskiego punktu widzenia łatwiej będzie nałożyć kalkomanie.

Tiger pustynia (4)

Teraz to co Tygryski w Tanks lubią najbardziej czyli karty. Zaczynamy od karty samego czołgu. Od swojego krewniaka z wcześniejszej fali różni się liczbą punktów wytrzymałości -7 zamiast 8 i niższą inicjatywą 4 zamiast 5. Koszt punktowy też jest niższy bo równy 29 podczas gdy wersja późna 32.

Tiger pustynia (2)

Do zestawu dołączone jest jak zwykle 5 kart rozwinięć w tym aż 4 dla niemieckiej strony konfliktu.

1) Dowódca Hans Georg Lueder za 6 punktów dodaje +3 inicjatywy w fazie strzelania oraz raz na turę  umożliwia przerzucenie każdej kości na Tygrysie lub Panzerze III. Jak widać Hans jest graczem zespołowym i lubi kolegów w Pz III.

2) Skoro był Hans to teraz będzie Heinz – Kramer, celowniczy. Za 7 punktów dodaje +1 do ini w fazie strzelania oraz przerzut jednej kostki ataku. A jak czołg był nieruchomy to przerzut drugiej kości ataku. Całkiem ciekawy – de facto daje semi indirect fire jednemu czołgowi.

3) Panzer Ace – dowódca za 5 punktów, +1 Ini oraz przerzut jednej kości ataku na turę. Z Tygrysem bardzo fajny.

4) Kampfgruppe Lueder: doktryna tylko dla Tygrysa za 2 punkty, czołg dostaje +1 ini w fazie ruchu za każdego Pz III w plutonie. Eh ten Lueder, prawdziwy z niego team player!

5) Ostatnia karta to Desert Filters – ulepszenie silnika za 1 punkt. Za odrzucenie karty pozwala odrzucić krytyka: pożar silnika lub uszkodzony silnik. Sytuacyjna karta, ale może uratować skórę.

Tiger pustynia (5)

Zestaw jest ciekawy i na pewno zupełnie odmienny od wcześniej znanego Tygrysa. Ponieważ dołączone karty wydają się fajne i łebscy gracze wyciągną z nich ciekawe kombosy. Przyznaję ocenę 9/10 Balkenkreuzów.

Serdeczne podziękowania dla Marcina Staruszczaka za zdjęcia.

Wojciech „Zorg” Kinasz

Ten wpis został opublikowany w kategorii Recenzje, TANKS. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *